?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Well I never

Только что - читательское голосование на сайте КоммерсантЪ
Снимок экрана 2016-11-04 в 14.50.05

Comments

( 37 comments — Leave a comment )
jozhik
Nov. 4th, 2016 12:00 pm (UTC)
Как думаешь, почему ватники предпочитают Трампа?
persona_grata
Nov. 4th, 2016 12:04 pm (UTC)
Да потому что его Цахес поддерживает и во имя его всякие компроматы на Хиллари фабрикуются.
Мне вот более важным представляется вопрос - откуда на сайте Коммера столько ваты?..
jozhik
Nov. 4th, 2016 12:06 pm (UTC)
Я полагаю, что это не читатели, а тролли. Их везде навалом.
persona_grata
Nov. 4th, 2016 12:07 pm (UTC)
Троллей не бывает больше в РАЗЫ.
Например, на Эхе не бывает до такой степени фейковых результатов; только если реальные, хотя троллей там пруд пруди.
yizhack
Nov. 4th, 2016 01:55 pm (UTC)
Троллей не бывает больше в РАЗЫ.

Голосующих - запросто.
Ломанулась толпа , проголосвала и дальше по своим направлениям опять разошлись.
persona_grata
Nov. 4th, 2016 02:03 pm (UTC)
мои наблюдения это не подтверждают; возможно, подтверждают ваши
i_blackorange
Nov. 4th, 2016 12:04 pm (UTC)
хорошо, что у голосовавших на сайте, нет права голоса в границах USA :)
persona_grata
Nov. 4th, 2016 12:05 pm (UTC)
Там вся диаспора практически за Трампа.
i_blackorange
Nov. 4th, 2016 12:08 pm (UTC)
наша диаспора? вечные халявщики
persona_grata
Nov. 4th, 2016 12:10 pm (UTC)
Наша((
Я читала интервью с нашими американцами. Там буквально единицы за Хиллари, по кр мере согласно этому интервью
i_blackorange
Nov. 4th, 2016 12:18 pm (UTC)
и у всех есть право голоса?
persona_grata
Nov. 4th, 2016 12:27 pm (UTC)
Я специально не задумывалась, но по умолчанию - раз чел собирается за кого-то голосовать, у него должно быть право голоса.
persona_grata
Nov. 4th, 2016 01:32 pm (UTC)
вот статья
http://ehorussia.com/new/node/13195
Тут говорится, что всё же за пределами Брайтон-Бич голоса диаспоры делятся пополам
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 03:05 pm (UTC)
Brighton Beach is like something funny and curious for me, I think their attitude and opinions mean nothing even if compare with Latino votes.
persona_grata
Nov. 4th, 2016 03:10 pm (UTC)
Sure but that's just a small neighbourhood)
There are many more Russians in the States
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 03:16 pm (UTC)
Yeah... It is kind of miracle, but 'krymnash' I met quite often even in Canada. Shenderovich described in his article a really strange woman, who is sitting on welfare in Chicago for about 40 years and at the same time severely hate USA :)
persona_grata
Nov. 4th, 2016 03:21 pm (UTC)
Have you read my discussion around that post of Sh's with a-now US citizen Dan?
Oh that WAS painful!
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 04:15 pm (UTC)
No, sorry. Where is it?
persona_grata
Nov. 4th, 2016 04:21 pm (UTC)
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 06:22 pm (UTC)
My comments in a mail. Impressive. No words at all...
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 03:13 pm (UTC)
Besides, so many votes for Trump because an anti-Americanism is
inherent not only for 'wadding-brains' unfortunately. I am observing it already 12-15 years at least. Therefore - what is bad for USA - automatically looks well for an average Russian person.
persona_grata
Nov. 4th, 2016 03:18 pm (UTC)
=what is bad for USA automatically looks well for an average Russian person.=
That much I figured!(((
olaff67
Nov. 4th, 2016 03:58 pm (UTC)
Подавляющее большинство русскоязычных - республиканцы, и очень не любит "понаехавших тут" нелегалов и легалов из-за границы.
i_blackorange
Nov. 4th, 2016 04:08 pm (UTC)
естественно, ибо - конкуренты :))

отношение к "понаехавшим" вообще очень смешное, отражено в анекдоте

- Девушка, а Вы москвичка???
- Да, а Шо???

т.е. сама 5 минут как с вокзала, а уже "коренная" :)) видимо, так же и в омериках происходит
olaff67
Nov. 4th, 2016 06:22 pm (UTC)
Похоже, да. Мы-то по делу эмигрировали и наше качество высокое, а эти куда лезут?
livejournal
Nov. 4th, 2016 12:54 pm (UTC)
Well I never
Пользователь ulrith сослался на вашу запись в своей записи «Well I never» в контексте: [...] Чем чудовищнее упырь, тем он больше понравится россиянам Оригинал взят у в Well I never [...]
notabler
Nov. 4th, 2016 03:46 pm (UTC)
россияне любят Трампа потому, что он не любит мигрантов. Близок им по духу и смыслу. И как настоящий мачо щупает баб кого хочет и когда хочет. И Путина хвалил. То есть всяко лучше Хилари, которой место на кухне, с киндерами после кирхи. Благо внучку ей Челси подарила как раз
persona_grata
Nov. 4th, 2016 03:48 pm (UTC)
Думаю, расеяне любят Трампа, потому что им внушили, что это благо для России...
А я с надеждой жду Хиллари, - может, хоть она вломит по зубам гопоте.
notabler
Nov. 4th, 2016 03:52 pm (UTC)
всяко может статься. Американцы, которые настоящие, не из россиян, уж очень не любят Хилари, и не без причин же. Их убивает выбор между двумя "злами", понятное дело. В любом случае я успокоилась на том, что это всего лишь на 4 года или меньше в случае весьма вероятного импичмента любому из двоих
persona_grata
Nov. 4th, 2016 03:54 pm (UTC)
Да, это так...
Но взаимная антипатия Цахеса и Хиллари может оказаться blessing in disguise для земного шарика
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 04:13 pm (UTC)
I absolutely agree with notabler. But I am not sure on other hand that 'взаимная антипатия Цахеса и Хиллари может оказаться blessing' even as 'blessing in disguise'. Both of them are quite bad. It is a problem. But Trump for me is merely disgusting right because of notabler wrote. And I wouldn't hope for an early impeachment, since both of them able make something, what would prevent this situation. For example, as a worst case scenario: T - can start serious confrontation with China, C - with Russia. According law, a president cannot be changed in case of war. Recall Roosevelt.
persona_grata
Nov. 4th, 2016 04:18 pm (UTC)
The well-being of my country, as I see it, totally depends on the interference from the outside. I would be happy to prove wrong but as of now I don't see any inner potential for changes.
And Hillary is more likely to start that change, it looks.
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 05:50 pm (UTC)
I don`t know. I am pretty sure just about two possible scenarios in case of serious pressure for him:
- If Pu will be cornered, he can start a big war. Not necessarily nuclear, but I can`t exclude it also. It could be also increasing a terrorist attacks, to get Europe to chaos.
- In the same situation he can also simply disappear, like Borman or Muller. I am 100% sure that he has prepared "rat routes" like his German Nazi colleagues for a critical case.
And I am really not sure which way would be better for you. Actually he can disappear even in a case of complete collapse economy as well. So currently it is absolutely stalemate situation, in my opinion.
The best scenario for the country is palace coup, but there is no obvious power for this. According Lenin's idea there is still no revolutionary situation. Elite still can manage in old way, and bottom classes obviously absolutely don't care for now. They probably still in euphoria about 'Krymnash'.
persona_grata
Nov. 4th, 2016 06:00 pm (UTC)
а few months from now - and there will be no " big war" solution for him; he will have no money; as simple as that.
As far as his fleeing - I don't have an opinion here.
As to me the sooner he gets lost the better, even if my big dream is to see him hanged
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 06:32 pm (UTC)
I see :) You are very emotional for Taurus :)))
However... Did Stalin have money for war? The money in his country were meaning nothing at all. Besides, your country has a great experience of a "martial law". "Everything for a war, everything for a victory!" Isn't it? Not sure is it possibly or not now... May be Pu has lost a right moment, but moving country to a martial law and enforce to work for free 12 hours just for bread cards - why not? (In Peterborough already discussed how much bread they would obtain in case of a war) Of course, your neighbors would write with a great pleasure denunciations to FSB about how did you dig trenches today in hope that their destiny would be better. etc. etc. Money is not everything in this situation.

Edited at 2016-11-04 06:35 pm (UTC)
persona_grata
Nov. 4th, 2016 06:54 pm (UTC)
Well under Stalin there was some sort of a super-idea around which the country would consolidate.
As to now, I don't see any such all-embracing super-idea, something lots of people would be ready to die for.
Besides I don't see too many venues where people could work long hours because industry is no more in Russia.
Everything Xyilo wants to accomplish he accomplishes thru "hybrid war".
transcedentarij
Nov. 4th, 2016 09:34 pm (UTC)
Да,вероятно, вы правы. Я ведь многого не вижу, что видно вам. Но поглядим, что остается.
( 37 comments — Leave a comment )
Free counters!










Profile

persona_grata
ПерсонаГрата

Latest Month

January 2017
S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Powered by LiveJournal.com